Iklan Berbayar

Ahad, 29 Mei 2011

serabut, serabut dan eh... berapa punya banyak serabut la... baru seminggu tak dapat offday dah mengaruk....

hari sabtu...

tengah aku terkebil-kebil pandang siling.... ermm tak nampak plak cicak, dah 3 tahun aku tinggal kat rumah ni... sekor pon tak nampak....

tiba-tiba terdengar bunyi menatang alah dok berlari-lari riang.... ah sudah... kaco betul la.... nak je aku lempang menatang yang dok "bertonjeng" kat atas siling tu.... potong stim betul la...

ermhhh stim dah kene potong...golek ngadap dinding.... ermmm bestnye peluk bantal.... mata pun layu...

kringkring.....kringkring!!!!!!!!!...... adoi potong stim betul la.... "Hallaaouuu?!!"

"allo... weekend stenbai, tak cukup orang masuk keje!" boss aku bagi arahan dari ujung semenanjung....

"ko nye offday nanti claim lain kali" arahan no.2 huhu...terus senyap..... huh...ni dah kira double potong setim ni....

terencat dah.... hilang stim..... bukak laptop, tengok blog, taip lebih kurang, tak jadi post.... ahhh biarlah....layan baca blog sambil skodeng2 facebook, bukak ym semua gelap... tak lama lepas tu aku terus gelap.....kruih...kruih....KKKRrrrooHHHhhzzzzzzzzzzzzzzz.....zzzzzzzzz1!!!!

hari ahad.....

sama jugak, balik keje dah lambat, sistem buat hal.... awal2 pagi plak dia buat hal.... kan aku dah balik lambat...mata dah kelat ni..... grrrr.....

matahari dah tinggi...adoiii mcm nak tercabut bijik mata... sampai rumah, mandi-mandi ZZZzzzZZZ....
kol 10 terjaga, perut lapo semacam pulak... patutlah, tak sarapan, terus masak dan makan....  lauk biasalah, sayur goreng dengan sos tiram, ikan goreng dan.. sambal cencalok..... burppppp alhamdulillah.... ermhhh hari ni cuti, setakat stenbai je pun...ape ke ade hal...busuk-busuk pun kalau aku nak datang, dah dekat-dekat tengah malam baru muncul...saja nak buat overtime sejam dua....
apelagi.... layan fesbuk, layan blog, buat entri pasal cencaluk.... perut kenyang terus mengantuk.... hangguk-hangguk..... dan... ZZzzZZZzz....

teetteeettttt!!!!!!!!..... hoh, sape plak sms aku ni...potong stim lagi aku nye tido....

"ko kene keje malam ni, datang jangan tak datang" ek eleehhhhh dah la potong stim aku tido, buat lawak ko ye.... ahhh malas aku nak reply..... aku rejam henset kat ujung kaki..... ermmmm baru kol 4, sambung tido la.... huhss!!!..... tak off la aku minggu ni..... eh...esok masih ada... bisik hati aku.....

punyalah syahdu aku tido, lupa nak set alarm, memang mintak nahas aku... sekali lagi henset berbunyik, kali ni bukan sms, member aku call.... belum dia cakap ape-ape, aku cakap, "aku datang, aku datang"... "cepat sikit, "mem" ada kat opis, kang kene "machine gun" padan muka ko... " sambung member aku,  tengok sekeliling.... aiseh...dah gelap la.... kompom kol 7 ni....dah lambat ni... ah, takpelah.... buat bodo sudah....

tiba-tiba hati panas.. . aih...aku stenbai, takkan la takleh konsideret kot..... offday aku nie.....

tengah la aku dok berjalan dengan semangat, member aku call lagi... "aku tak datang, malas...padan muka ko....hahahhaha" terus aku letak...keh keh keh.... sibuk je, aku tau la....kalau aku tak datang mampos aku kena balun kaw-kaw macam kopi kapal korek...eh kopi kapal api.... mau rentung melantun sampai bulan.....

sampai kat opis, "mem" ada dalam bilik opis dia,nampak aku terus dia angkat kepala pastu tunjuk  sign yang aku datang lambat.... hahhaha lantok la..... tengah aku buat keje.... terus dia call.... piung...piung ratatatatatatattataaaaaaaaattt.... tebabo!!!! korang paham je lah...hahahha

tu semalam...hari ni.... stenbai lagi.... pasalnya, mungkin keje banyak.... tapi aku rasa macam nak kena kerja je... takpelah.... cuti aku boleh claim kendian... ermmm siap korang.... tau aku nak balas cemana nanti..... cuma satu je aku takut.... kalau 2 minggu keje ni.... takut jadi macam orang kat bawah ni...

dah terpaksa aku nyanyi... enjit...enjit semut....  buahahhahahahaha.....

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ouh...kak limah kesayanganku...hihihi