Iklan Berbayar

Selasa, 10 Mei 2011

harga gula naik la woii!!!!

salam....

dah sehari tak menaip.... merenyam betul la jari jemari ni.... ahai.... tu lah kalau dah suka blogging.... ermmm mulai semalam harga gula naik 20 sen kan? apa reaksi korang eh.... ?? mesti korang tak puas hati kan.... sampaikan dari peniaga, pemborong, penjual kuih, kedai mamak bahkan sampai perdana menteri pun korang sungutkan.....

dan macam-macamlah alasan...baik dari pengguna dan dari pihak yang menaikkan harga.... aku kat sini bukan nak cakap atau bersungut pasal harga gula naik ke hape...takmo ikut stream korang ah.... balik-balik cerita benda sama.... naik, naik, dan naik....haishhhh....tapi kalau ada satu barang tu tak naik....menggelabah macam dunia nak kiamat, segala macam akar, binatang atau serangga sanggup ditelan!

aku sebenarnya tertarik dengan satu alasan ni, GULA MENYEBABKAN PELBAGAI MASALAH KESIHATAN....dan bila kenaikan gula berlaku, maka alasan ni lah yang "dinyanyikan" semaksima mungkin. pada aku, lagu kalau selalu diputarkan mesti korang bosan kan.... tak caya. cuba korang mainkan lagu justin bieber 10 kali berturut-turut, dari kena bieber fever boleh terus dengue fever tau! bak kata aku, macam promosikan "berhenti merokok di bulan ramadhan"..... yang aku jumpa bertambah kuat orang isap rokok adalah.... kan...kannnn....

cadangan aku, dari korang dok berbuih mulut keluar stetmen yang kononnya nak nasihatkan orang tu, cuba korang letakkan advertisement ngeri macam kat kotak rokok, print kat pembungkus gula.... kalau kat kotak rokok mungkin tak berjaya pasal perokok sememangnya "orang yang berani mati".... atau kalau dah "nak mati" baru berenti.... tapi cuba bayangkan, setiap kali menyudu gula kita ternampak kaki yang membusuk, membengkak ditambah dengan tulisan-tulisan yang  meloyakan, agak-agak korang berselera lagi tak korang nak menyudu gula tu?

hilang selera? bagusss....
ni contoh gambar yang boleh diletak....hilang selera kan

silap haribulan, nak minum pun hilang selera.... haaa...kan dah kurang penggunaan gula tu.... mesti lepas ni orang takkan berebut-rebut nak beli gula kan.... especially bila ada ura-ura gula kekurangan bekalan. nak beli je nampak advertisement tu.... kaki busuk.... yek! ... nak beli kuih yang manis-manis pun teringat kat advertisement tu... lagila...eee yeeekkkkk!!!!!!!!

dan ada baiknya advertisement ni digunapakai diseluruh dunia untuk menyedarkan pengguna..anyway, kalau ada advertisement compay nak ambik idea aku ni... korang jangan main rembat je..... aku tau siap korang....aku lempang laju-laju....lainla kalau korang bayar barang RM10k ke, RM20k ke.....

kaching!!!!!!!!!!

6 ulasan:

Gen Fujita berkata...

Diorang memang suka taktik diversion, nak naik harga gula, tapi promote keburukan gula. Lepas ni suruh la pulak bakery kat luar sana tu buat kek pakai garam, tak pun suruh makcik jual kuih keria pakai garam, tengok sedap ke tak. Ha ha...

nitestalker berkata...

hahah biasa la tu bro...

PakMail berkata...

Satu cadangan yang baik nite. Letak gambar kaki busuk tu pada plastik bungkusan gula.

nitestalker berkata...

tul tu pak mail... dah lama terpendam idea ni...baru hari ni nak terkeluar....ekekekke

Hayati Hamzah berkata...

bagus jugak . salah satu cara nk bagi comunity kurangkan gula :)

Den Cdo berkata...

Den takkisah sangat..pasal Den kurang makan bondo manih-manih nie....Yang susahnya org yg jual kueh secara kocik-kocik nie...bilo hargo kueh melambung manolak org nak membolinyo...