Iklan Berbayar

Jumaat, 27 Mei 2011

kenapa lain kita tanya lain yang dijawab

salam...dah 3 hari tak update...eh.. 3 hari ke...entah... malas nak check bila last posting..

dalam masa tgh bizi nak pitam ni, sempat jugakla aku buat survey dalam facebook... dan aku pun curik2 la update... hahah bukan curik tulang tau.... tak elok tu.... meh kita tengok apa hasil survey....

soalan:
berapa pendapatan minima sebulan korang boleh definisikan sebagai "kaya"?
dan jawapan yang aku dapat... ada yang kena dengan soalan dan ada yang menyimpang..... hihihi.... 
1. tiada had minima la... tp, kena tgk pd saving. kalau gaji besar, dakinya pun sama besar... boleh panggil kaya ker? berlagak kaya boleh la kot. hahahahaha 
2.muahahahha.... kaya lah tu...kaya utang....
3. aku teringin sgt KAYA imannnnnnnn.....moga diberikan hidayah dr ALLAH swt....Amin... (jawapan keagamaan)
4.kaya?.....isteri dan anak2 yg soleh dan solehah adalah anugerah Tuhan yg paling baik untuk didefinisikan sebagai 'kaya'....hehehehe...sory xxxxx....tapi itu betul pada aku...heheheheh (jawapan ala2 keagamaan jugak)
5.kaya bukan sekadar dari pendapatan saja...... tu materialistic namanya.... kaya yang datang dari Allah - pelbagai..... tapi bukan kekayaang dari segi pendapatan cukup untuk melabelkan seseorang itu kaya...... kaya duit tapi miskin amalan dan sedekah - tiada guna.... (hati kosong - bekalan mati tiada)... kaya duit tapi miskin budi bahasa - tiada guna (menjadikan ia sombong dan bongkak).... kalau kaya - biarlah seimbang..... kita mulaka sikit sikit dan bina terus hingga berjaya tapi harus di iringi dan amalan dan sedekah kerana Allah akan menambahkan rezki mu lagi... dan menjadikan kami orang yang dihormati disamping kekayaan yang ada... (all in a package)...(hurmmm )
6. kaya bermaksud kalau anda berhenti kerja hari ni, berapa lama anda boleh survive...1 thn? 1 bln? atau 1 hari? (isskkk semakin speachless)
yang ni jawapan aku la...safe nye jwpn...takmo sesapa terasa....
" adoii...kalau menjawab soalan ekonomi ni...memasing fail...tak ikut skema jawapan...muahahahahahahhaahahhahahaha amacam ada berani ke jawab macam ni time exam? kih kih kih... keras perut aku gelak"
 pada pendapat korang camne plak ye...... 

2 ulasan:

Cinta Menora berkata...

lagi besar periuk, besarlah keraknya ... kalau aku kata 25k cukup utk sebln, bertambah besar lak belanja aku ... pun tak kan cukup nanti ...

Unknown berkata...

betul gak ye...