Iklan Berbayar

Rabu, 18 Mei 2011

aku mencari, tapi ada ke yang sudi?

dari semalam lagi idea ni dok kacau dalam kepala otak aku.... iskkkk punyalah menggangu sampai aku tak boleh nak tido.... adoyaiii...



rasa-rasa jarang kita jumpa blogger-blogger yang guna loghat negeri dan bahasa daerah untuk blog diorang kan? kalau ada pun, jenis yang memang berani.... almaklumlah, berapa kerat sangat yang paham bahasa daerah kan....

 tu yang aku nak carik tu....pasal sumthing rare is sumthing valuable....  jadi, aku nak adakan pencarian blog-blog dalam loghat sesuatu negeri, atau bahasa daerah dan juga blog-blog yang yang menggunakan bahasa-bahasa suku kaum pribumi.... ermhhh ada tak yang tolong aku kali ni?

kriteria blog yang aku nak cukup mudah.... pilih salah satu kiteria kat bawah ni.....

1. blog yang 100 peratus gunakan bahasa daerah/loghat negeri.

2.blog yang menggunakan bahasa campur (bahasa melayu+loghat/bahasa daerah) di kebanyakan entri-entrinya

3. yang ni very2 strict, BUKAN blog politik hokey!

haa...senangkan, jadi ape tunggu lagi.... kalau blog korang menepati kriteria yang aku nak tu....masukkan link blog korang dalam ruangan komen...

disebabkan aku buat pencarian, andaikata ada blogger-blogger lain yang tahu/pernah jumpa/mengenali, bloger-blogger ni, bolehlah tinggalkan link diorang kat ruangan komen tu jugak..... sebagai penghargaan, korang yang suggest link dan aku terima tu, aku akan masukkan dalam bloglist "hanya yang teristimewa" aku....

terima kasih "in advance" kat korang semua....

3 ulasan:

DEN COMANDO berkata...

Den mulo-mulo tuleh guno bahaso Den seponohnyo, tapi ado yg minta tolong guno bahaso BM standardm sobab tak faham bahaso Den...tu yg Den guno bahaso BM walapun tak berapo standard..agakxnyo Den boleh dikategorikan tak dalam pencarian nite tu ..hahaha...yan gpastinyo blog Den tak ado elemen politik....ghaso-ghasonyo boleh diterimo kan ?

Unknown berkata...

pakcik den dah masuk list... kompom diterimo.... kalau pakcik den ado kengkawan laen...buleh sajes kek den yo... (terai guna, nak belaja la katakan)

tahniah pakcik den,berani guna bahasa daerah... sesambil diselangi bahasa stendet... nak carik lagi ni...

ada ssapa lagi nak masuk list?

shahrilhakime berkata...

awok punye blog pun tak bulih masok list ni....sebabnye....awok gune bahase Melayu stended....heheheh...... awok ok je en nitestalkerz.....asei takde yang maghah...