Iklan Berbayar

Isnin, 11 Julai 2011

love peace not war

salam....

sabtu 9 julai, ramai telah mencipta sejarah.... sejarah yang aku tak dapat nak banggakan..... terpulang pada pendapat masing-masing.... tu hak korang semua....

aku hanya memerhati dari jauh.... diam dan senyap.....

mereka bersuara sebebas-bebasnya....  begitulah ekspresi diri mereka... ibarat terbakarnya hutan di musim panas....

aku masih memerhati....

dan aku masih memerhati dan terus memerhati... ah, gelagat manusia....

ramai juga yang merungut....aku sekadar mengangguk dan tersenyum....

--------------------------------------------

tak kurang di dunia cyber....

aku membaca dan terus membaca.....

aku bertambah sesak..... air mata bergenang.....

sayu....sedih....

di saat orang lain berlari kehadapan mengejar cita-cita,

mereka berlarian di jalanan kehilangan punca....

menjerit melalak tanpa etika.....

apa yang di cari, apa yang dimahukan?

tanyalah kepada mereka......

hanya mereka ada jawapannya....

-----------------------------------------------------------------

entahlah...

apa yang diperjuangkan, aku tak peduli.... tetapi mengapa di jalanan? kesian mereka yang mahu mencari sesuap nasi.... mereka yang membanting tulang demi rezeki secupak..... tidakkah mereka-mereka ini lebih teraniaya?

entahlah....

aku hanya bersimpati kepada mereka yang mahu mencari rezeki, yang lainnya, tepuk dada tanya akal, jangan sampai nanti tepuk dahi macam orang hilang akal.....

aku.... biarkan aku terus melangkah, tak ambil peduli bukan bermakna aku lemah, dan bukan juga aku pasrah....

seharusnya mereka sedar,ada seseorang yang diamnya seperti diamnya gunung berapi, langkahnya dalam diam.... dan bila tersedar.....

'sayang semuanya, sudah terlambat.... tak guna.... engkau kesali laaagi'

Tiada ulasan: