Iklan Berbayar

Jumaat, 17 Jun 2011

rahsia disebalik CIMB Bank dan kaitan dengan 1 malaysia (cerita lawak)

salam....

semalam, aku cuti dari bekerja...hari ni pun cuti lagi... esok je keje...hey...ape da... merapu lagi.... ermh cerita pasal semalam, pasal hackers, i rest my case... biarlah pihak berwajib yang handle.... ape nak jadi, aku tak masuk campur..... so pullstop! baik aku cerita pasal makan ke....ape ke.....

oklah, pagi ni aku dok golek-golek, datang plak idea nakal.... kenapa CIMB bank dan kenapa nazir razak adik PM kita pegang....



gini..kita sedia maklum, sebelum cimb, asalnya dari BBMB, bank bumiputra malaysia berhad.... betul tak? pastu bertukar jadi BCB, bumiputra commerse berhad selepas bergabung dengan bank of commerse.... tak lama lepas tu barulah bertukar kepada CIMB berhad...... serba sedikit sejarah....

dah tu, ape pulak kaitan dengan C.I.M.B???

ni nak cerita....boleh tak aku sebut, tu gabungan 4 kaum utama di malaysia ni.... CINA, INDIA, MELAYU dan BUMIPUTERA..... haa.... kan dah jadi CIMB bank.... lagipun pelanggan dia terdiri dari semua kaum ni .... ekekke....bernas tak jawapan aku.....

ape cerita plak dengan nazir razak adik PM kita tu???

ceritanya, dia kan adik PM, dan PM kita plak buat idea 1Malaysia tu.... bila dah gabung semua kaum dalam malaysia.... maka jadilah kaitan dengan 1 malaysia.... tak gitu.... signifikan kan....

tu lah dia rahsianya......keh keh keh...adoi.....eh eh...relaks2... ape nak baling aku dengan kasut ni...sabar... tu baru sikit.... laaagi besar..... nak tau ape dia....???

strategi pengembangan syarikat....pssttt ko jgn bagitau orang lain tau.... kene sumbat kat "dalam" aku tak jamin.... hihihih

ko ambik balik akronim CIMB tadi.... tu negara-negara yang bakal ditembusi pasarannya.... CHINA, INDIA, MYNMAR dan BANGLADESH.... almaklumla.... rakyat negara tu ramai yang guna khidmat "WESTERN UNION"... mesti nak pacak cawangan punya.... hehhe......

adoi... perghhhh busuknya kasut ko!.... baik punya peram....hahahhaha jangan marah-marah...jangan baling-baling kasut... nak melawak skit pon tak boleh korang ni..... ahhh sudahlah..... tunggu korang.... aku buat entry pasal makan.... biar lapar berbunyi2 perut korang tu..... padan muka korang.... hak hak hak.....

p/s: kalau-kalau ada boss2 cimb nak guna idea ni, bagitau dulu tau... kalau tak nanti aku marah.... keh keh keh....

Tiada ulasan: