Iklan Berbayar

Isnin, 27 September 2010

Gambar tersebar, digantung pengajian

Kenapa mangsa terus jadi mangsa....?

Kenapa Semua ni Terjadi...?

Kenapa penyebar tidak diheret sama?

Hmmm...apa dah jadi....tapi itulah terjadi....

Semalam 26/9, "seorang pelajar kolej swasta membuat laporan polis kerana gambar "terlebih dedahnya" disebar di facebook...

Hari ni 27/9, "Pihak kolej menggantung pengajian pelajar wanita tersebut atas alasan "memberi pengajaran" agar tak diulangi tindakan tersebut"

Yang menyebar...? kenapa tak diambil tindakan sekali?

Kenapa pihak kolej tu tak mau siasat penyebarnya sekali?

Kan ke penyebarnya guna akaun facebook...rasa siasatan jadi lebih mudah...kan...kan...

Entahlah....

walau apa pun...pastikan berhati2 bila ambik gambar yg terlebih seksi tu ye adik akak abang semua...sekali melekat kat internet 100 tahun pun belum tentu gambar tu hilang....

Kepada yang pernah jadi mangsa.... jangan takut dan malu, jika anda kenal siapa penyebar...lapor polis dan sumbat penyebar tu dalam penjara...biar dia rasa "pakej percutian percuma" di "the jail resort"

Lain kali...berhati-hati dengan "gambar terlebih dedah" anda tu...jika anda tak rela diri dpertontonkan...jangan sekali-kali "jadi model amatur" walaupun untuk kenangan...

3 ulasan:

Gen Fujita berkata...

patut la kat keyword seach blog aku ada orang pi carik bendaalah ni, wahahahahahaha, ada isu rupanya.

wAt| berkata...

eh... xde link sumber ke? xkan cite terdedah & digantung... sumbernya pun tergantung gak kot. hehehehe :P

nitestalker berkata...

sumber dari berita tv....carik berita sahih tak jumpa...uhuk...uhuk...