Iklan Berbayar

Selasa, 14 September 2010

Bersara Hingga 60 tahun, perlukah?

Cuti raya dah nak habis... ada yang dah mula kerja, yang nyatanya.... duit dalam poket pon turut sama abis, lagi-lagi yang balik kampung jauh...tp takpe, setahun cuma sekali....

betul ke setahun sekali? bukan ke tiap bulan duit habis?... 

tiba-tiba terdengar dalam berita...

"Cuepacs memohon umur persaraan kakitangan kerajaan dinaikkan hingga usia 60 tahun..."

ramai yang rasa lega... banyak faedah terutama untuk kakitangan kerajaan, sekurang-kurangnya mereka masih boleh menyumbang kepakaran yang ada selagi masih ada usia...

TAPI...terfikir tak kalau dapat bersara umur 40 tahun??

mesti ramai yang cakap "ko nie gila...time tu lah anak-anak nak pakai duit, time tu lah mak bapak dah macam "mesin atm" anak-anak... time tu lah simpanan mak bapak nak dibelanjakan buat anak-anak.."

Make A Little Twist....

Ada cara ke?

UISH....ada lah...

tanye kat aku....?

aku jawab..."jom jumpa... aku "tolong" korang rancang duit korang... keje cam biasa... sampai masa pencen, pastu relax2 gi melancong....

Betul ke ni....??

hehe... nak tau betul ke tak... hantar mesej dlm inbox aku... tak pun tinggal je e-mail korang kat comment... kalau tak korang baca kat SINI ,

tu yang aku buat untuk perancangan kewangan....

Tiada ulasan: