Iklan Berbayar

Rabu, 8 September 2010

balik kampung eh?

Hari nie...rabu, tengok anak bulan... tp rasa hari jumaat raya.... tak kisah la..... esok raya ke... lusa raya ke.... yang penting beraya....betul tak?

Tingat masa kat kampung, 29 ramadhan je, sedari pagi mak ngan abah dah sibuk buat juadah nak hadiah kat jiran tetangga dan ahli keluarga yang rapat, orang jawa panggil "munjung"(aku tatau camne nak explain, tp kalo korang rajin...korang klik [SINI]),gambar dibawah pun ambik dari blog tu...mekasih te bang!

gambar dari blog http://mohdruzzi.blogspot.com/2009/09/budaya-munjung.html
Teringat masa zaman sekolah/blajar dulu, masa dekat-dekat raya ni, sibuk dok nak balik kampung, puasa sehari dua dah sibuk nak beli tiket bas... ye lah...nak beli lambat-lambat takut abis....kalo ade pon, harganya....aduhhh, "bisa copot jantungnya pak!" (haha...ter-sasul la plak, bahana drama indonesia petang-petang la nie) keh keh keh....
sekadar gambar hiasan, bukan tiket aku tau!

Teringat masa kerja, puasa lagi seminggu, staf-staf dah berebut nak apply cuti... sampai mengarut-ngarut jumlah cuti diorang.... last-last, sapa nak cuti masa raya, raya ke 3 kena mula kerja... kelat je muka masing-masing. Aku? RAYA KE 5 BARU CUTI! tapi...korang cuti 3 hari aku ambik SEMINGGU! hahhha kejam kan...PADAN MUKA KORANG!

Sekarang...
dah takyah risau.... yang penting dari sehari sebelum raya, raya pertama dengan raya ke 2 (pagi sampai petang, sebelum aku masuk keje malam), aku ada kat kampung halaman.....hahhahaha

SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN UNTUK SEMUA....

Tiada ulasan: