Iklan Berbayar

Khamis, 10 Mac 2011

cuti-suti seminggu di kota tinggi, edisi makan-makan disambung lagi

d'bagus cafe, sebelah je dengan restoren haji daud tu...  restoren berkonsep cafe yang semakin mendapat sambutan.... eceh... nak erita banyak pun tak guna....ada baiknya korang datang dan mencuba sendiri ok...

must try... nasi ambeng special dia.... murah dan sedap.... memang recommended kat sesapa yang dok rindu dengan nasi ambeng tu.... ye lah, nasi ambeng kan selalu dihidang masa kenduri......


air buah naga....siap blend dengan ais tu....cukup segar kalau pekena masa tengah hari....harga pun takla mahal sangat... berbaloi la jugak.... tengok la kaler purple dia....puhhh menyegarkan.....



yang ni char kue teow ....alamak...sedap wo...makan panas-panas....jangan lupa lada jeruk...slurrpppp meleleh ko.... punya la sedap..dengan udangnya...ayamnya.... aku pun tertelan-telan air liur bila tengok gambo ni...dan dan masih terasa kesedapannya.....slurrrpppp.....


ni nombor meja tempat aku duduk....bukan makanan ye....tapi kalau korang nak makan jugak....lantak korang lah.... aku puji dengan kekreatifan pemilik restoren ni.....


cermin berbentuk tingkap kat  tengah-tengah restoren....senanglah korang nak check kut-kut ada cili terselit kat celah gigi korang tu....hahahah....cuma nasihat aku....jangan la buat pasal camtu.... kena pulak orang tengah ramai.... pasti menjatuhkan air muka korang macam waterfall.... tapi kalau kulit korang tebal bak cengkerang.... aku tak halang.....


yang ni, kacang pool, bukan meja pool tau...aku tak pernah plak makan meja pool atau makan atas meja pool...risiko tinggi, kena sodok ngan que pool lak kang... tak ke naya.... ni st time aku makan kacang pool ni... dan tak tau nak review macamana....ape-ape hal aku kenalah carik pemilik dan penjual asal kacang pool kat restoren dia.... so aku rasa sedap gak la kacang pool kat sini...

al roti bakar wat pasangan dengan kacang pool ni... mak aih... terangkat wooo cicah roti bakar ngan kacang pool tu.... ummmm syedaappp....  puhhh punya la berselera aku makan..... yum yum yum.....


tekak kering? jangan risau...abc special sedia membantu...perkhhhh sejuk sampai aku terkena "brain freeze" minum menda alah ni....tengok....siap eskem lagi.... potion dia besar....boleh minum 2 orang wooo....



aku kurang ingat ape ke namamasakan ni.... dah excited dengan yang lain-lain tu kan....ayam goreng seketul dengan french fries dan sos cili cam biasa.... syedap tau kalau korang suka makan ayam goreng.... kalau ayam goreng, apa lagi kalau bukan rempah yang digunakan....


yang ni special skit...aku tak jumpa kat mana-mana lagi.... nasik goreng senja merah.... jangan risau...lepas makan tak jadi senja nye hari tu...lain la time korang makan tu waktu senja.... tapi kalau korang makan....bisa jadi senja bijik mata.... sedap wooo.... siap boleh hirup kuar...serve dalam hot plate lagi....macam nasi goreng sizzling.....


ha...yang ni specialiti dia...nasik ambeng.... siap bungkus dengan daun pisang....cukup la aroma dan rasa dia... cukup la nak buat lepas rindu kat nasi kenduri orang jawa...ekekekkeke....

aku boleh puji.... pasal secara basic hidangan ni penuhi spesifikasi..... pasal rasa...tekak dan lidah aku puji.... tekak korang tatau la pulak kan....hehehhe.... dan ada set nasi ambeng ni....siap dengan soft drink.... harga set, bawah RM5, berbaloi kan.....

aih.... ni yang malas buat entry ni....buat entry je lapo....buat entry je lapo....ermhhh korang mesti ingat aku ni kaki makan kan....hahhaha makan tu makan jugak...tapi takla buruk lantak.... badan pun masih menten lagi....

6 ulasan:

bardboo berkata...

abc tu wat sy terliur.huhu

Unknown berkata...

memang terliur....nasib baik dhamkn tgh hari ni....

Gen Fujita berkata...

Pergh, ni kaw-kaw punya makan ni weh. ABC dia fuuhhhh, nasi ambeng dia, fuhhh...

Unknown berkata...

sesekali terjah johor beb... memang aku carik tempat makan la jwbnya....

hahahah makan?...makan?...makan...?

siti ika berkata...

tak kira.. Petang ni aku nak beli char kuey tiaw jugak kat pasar malam!

Tanpa Nama berkata...

Ade kcg pool kat sini ek? Yes!!