Iklan Berbayar

Jumaat, 3 Disember 2010

majlis kawen chek amat dengan akak ekin bhgn 2

salam...uhuk...uhuk...

demam tak kebah-kebah lagi....petang ni barulah larat nak gerakkan otak berfikir....dah pening-pening lalat 2 - 3 hari ni.... atas permintaan...kena lah bersiaran...nanti viewer marah langsung batalkan langganan...sapa rugi....(cheh, cakap macam tokey stesen tv berbayar...!)

sambungan siri lepas....korang enjoy la ye.... uhuk...uhuk.... BOSS....nak sambung mc...... (muka sedih)


wajah-wajah otai...nampak cam penat....cam ngelat pon iye....hahaha
 ni la wajah wajah mereka yang sudi "bertungkus-lumus" membantu acara rewang kat majlis tu...tanpa diorang takdelah makanan yang byk terhidang kat depan tu...

gabungan otai dan belia
 syukur...masih ada belia-belia yang sudi membantu asalkan dijemput....maka dioranglah yang akan jadi tukang masak yang penuh dedikasi...

pemudi terdiri dari makcik-makcik dan sepupu sepapat juga jiran-jiran yang tolong merewang
 semangat yang makin luntur jika di kawasan bandar, apepun, lagi meriah kalau camni dan syukur famili parent aku cukup besar dan ramai.....

makanan....makanan...
 inilah hasilnya....pelbagai juadah tersedia, nak makan cedok aje, malu-malu, makan sikit le... diet lari? alah...sekali sekala....paling banyak seminggu sekali je.... tengok je? jangan menyesal ye!

sesi makan-makan... yang ni khemah reserve, penuh jugak
 penuh tetamu yang datang... sampaikan khemah reserve pun penuh.... ni kalau kena handle sensorang mau demam aku jadi sebulan...

pengantin...uih...so... coklat... pengapit...ermmmm
 kepak...kepak....kepung.... mendung dah berarak pergi, pengantin pula mula berarak....tudia...dah sampai dah pengantin, lepas terbantut akibat hujan lebat...akhirnya... sampai jugak....

rombongan pengantin pompuan uihhh cantiknye....cantiknya sungguh....bunga telur....
 ketibaan rombongan dari keluarga sebelah pompuan...hehehe...... ape lagi...cari angle, carik yang menarik....kita snap sama dia...

lagi rombongan dari sebelah pomuan....ramai woooo pasal keluarga dia pon besar jugak

dah jadi adat, kena sanding kat halaman rumah dulu baru boleh masuk.... jadi tetamu semua boleh la tengok

silat pengantin....wat sambut pasangan, nasib baik sorang dah kene kitnap jadi pengapit...kalo tak ber"sparing" diorang bersilat....hahahha

tu dia....ketua kompang...tepuk bang....tepuk....bersemangat sungguh.....
 

 makan biadap eh eh..adoiiii salah ckp la....dah kene piat tinga....abeh la beso sebelah tinga aku cam nabil....hahahha melawak je.... makan beradap.... time ni aku tak jadi bidan terjun....aku tunggu tepi je.... layan kepala gila kengkawan abang aku kat meja sebelah.....


 sesi potong kek... cekelat dalam ada pisang...tah apekenamanye tah...hahhaha sedap gak... aku sempat cuit sikit je kali ni...yang lain, sepantas kilat hilang dari pandangan.... hahah tak kisahlah, yang penting ikan jenahak 2 ekor tu aku join "kenduri" dengan kengkawan dia dan sepupu aku....yum yum yum.... pinggang aku naik 2 inchi hari tu..hahahah


 2 orang sepupu aku dok kontrol kiut....penyambut tetamu merangkap pengedar gula-gula untuk budak-budak, tapi mak budak ngan bapak budak pon menge"pau" sama gegula tu..... hahahahhaha

tetam yang tak putus-putus

bakal pelajar contoh dan pelajar cemerlang 2011, hari isnin ada paper untu SPM agaknya....
Fuhhhhh abeh jugak siri kedua dan terakhir aku....boleh la aku rehat jap.... (kalau la aku boleh rehat kan...hahah) pasni, cerita ape....aku pon tatau.... yang nyatanya masa aku dok taip ni.jangan korang tanya kat mana pengantin  sekarang....hishhh korang nie.... tak patut sungguh.... hahahha

aku...ermhhh rasa cam dah miang nak settle down.... bajet cukup aku teruskan je.... sapelah yang bertuah dapat aku yang "malang" ni ye....hahahhaha ape pun.... rumah aku kat kamung tu...tinggal 1 je majlis besar....majlis aku je kut...hik hik hik.... insyaAllah....

bila dan siapa? ishhh....korang ni sibuk la....nak buat gossip la tu...hahahaha jangan bergosip...nanti aku popular korang jeles la plak.... dah dah...aku nak tutup bab kawen2 ni....hik hik hik....

lastword: kalau korang nak sgt aku kawen, meh la sponsor....kecik tapak tangan, tongkang pasir aku tadahkan....MUAHAHHAHAHAHAH.......
















Tiada ulasan: