Iklan Berbayar

Selasa, 30 November 2010

majlis kawen chek amat ngan akak ekin siri 1

Maaf, lambat plak nak bersiaran kali ni... almaklumla...habis je majlis, terus balik ofis sambung tugas yang tak habis-habis... tak sangka...dalam letih amat sangat mengakibatkan kesihatan terus terganggu, deman... mungkin kene ujan agaknya... baru hari ni badan rasa ok skit... ishhh jangan kata aku terkenan pengantin plak ye.... sekeh karang... takpelah... mungkin nak dijadikan kenangan terindah atau mungkin nak dijadikan satu petanda yang aku ni...dah sampai masa nak kawen...hahaha gatai tak leh blah sungguh!!!

dah jadi adat kat kampung aku, kalau kenduri ,mesti 2 hari 1 malam, mula dari hari sabtu tengah hari sampailah petang ahad, rewang (rasa-rasa ramai dah tau apekemenda ni ye) mula paling lewat dari hari jumaat lagi, persiapan tu.... menu? fuh... sarapan hari sabtu lain, makan tengah hari lain, makan malam lain.... gitu gak masa hari ahad.... nah.... kalau korang join kenduri orang jawa ni...memang mewah dengan makanan.. memang larik la diet korang.... perut tak sempat kempis.... hahahah

Aku memang tak sempat ambik gambo masa hari sabtu... sibuk, sampaikan gambar-gambar yang aku ambik semua tak menjadi... kabur macam orang kena parkinson ambil gambar...hahahha setelah dipilih, di padam dan diambil gambar, ni lah suasana malam pertama(sabtu malam ahad), tetamu memang dah ramai.... semenjak petang sabtu lagi....




                                                                           saudara jauh dekat, jiran sekampung semua datang memeriahkan majlis kali ni...almaklumla...keluarga belah abah memang besar, yang tak boleh aku nak ingat, sepupu nenek belah abah pun sempat meluangkan masa untuk datang...yang dari sungai besar, yang dari banting, dan dari ceruk rantau mana lagi tah semuanya datang...sampaikan, aku rasa cam bongok je tak kenal sedara mara...ape leh buat, jumpa pon paling kuat setahun sekali masa raya, jadi time ni lah nak bukak balik "buku salahsilah keluarga"
dan ape yang pengting, hidangan masa majlis... punya la banyak.... hahaha tengok je lah, penuh satu meja ko.... mana tak lari diet...sampaikan aku pun dah lupa apa ke nama hidangan- hidangan tu semua...isy..aku pun tak hengat ape ke nama  nye, dari daging kicap, sup ayam, ulam-ulaman dan memacam lagi la...aku lak dok sibuk melayan rewang sesambil layan tetamu terutama atuk-atuk sedara yang jauh.... hilang ingatan dah aku kat diorang semua....hahhah boleh gitu.... no wonder kalau kebiasaan kenduri kat kampung aku sampai 2 hari 1 malam, nak bagi peluang jemputan berkesempatan untuk datang... biasalah....ada kala kenduri kita tu 'clash' dengan kenduri orang lain... jadi jemputan leh "arrange" masa nak hadirkan diri...tak gitu...... taklah diorang terkejar sana, terkejar sini nak hadir kenduri-kenduri yang pastinya berlambak-lambak...lagi-lagi cuti sekolah....kan kan..... tetamu hadir tak berhenti-henti dari siang tadi ni tau...biasalah, jemputan untuk sekeluarga.... dah ala-ala reunion untuk famili dan kengkawan.. insyaAllah tiba masa aku, aku pun akan buat reunion untuk kengkawan jugak!



 peluang nak tunjukkan bakat......sekadar isi masa terluang... fotografer ni pon tak lepaskan peluang menunjukkan bakat terpendam ....siap gelek-gelek lagi...takleh tahan betol.... nasib baik tak rekod video akibat memori kamera yang kecik dan ak bawak laptop balik...huhhu sayang tol....kalau tak aku share ngan korang.....



makcik dan sepupu sepapat yang merewang sama.... tak menang tangan dok prepare hidangan...terima kasih lah sebab sudi membantu....jangan lpa pack lauk pauk yang banyak tu sebelum balik ya..... time ni masih sibuk nak prepare rempah ratus untuk hidangan esok.... time ni pun dah ramai yang balik sebenarnya, tinggalah saudara an jiran yang rapat.... tukang masak dah balik pun.....






ahai...tamat sudah siri pertama majlis kawen abang aku ni...yang kekonon nak buat LIVE tapi keadaan memang tak mengizinkan langsung....sampai demam ko....arghhhh tidakkkk....terbayang kalau la majlis aku then demam...iskkk terbantut projek...ahahhaha apapun... tunggu siri ke 2 nanti ya....banyak lagi gambar-gambar yang boleh aku share.... sekadar gambar je kut.... banyak dah aku cerita kat sini.... letih-penat dah jadi mainan...tapi demam....uwaaaa.... takleh tahan....

bersambung ke siri dua....

kepala dah penin oiiii.....demam....demam....

Tiada ulasan: