Iklan Berbayar

Rabu, 24 November 2010

pengapit bidan terjun episod 1, majlis nikah

hari ni...terpaksa aku jadi bidan terjun....hajat dihati nak jadi fotografer (huh...cam poyo je bunyik...padahal baru hari ni pegang kamera DSLR ehsan member) huh....tak sangka letih....

"JADI PENGAPIT?" tiba-tiba abang aku bersuara, disokong pulak dengan makcik-makcik dan sepupu-seppu aku..... alamak!!!!....abg aku dah sedia pengapit, tp pengapit yg dia chop tak muncul atas sebab-sebab kesihatan...penyudahnya, aku la jadi pengapit "bidan terjun". nasib baik kat kampung tersedia baju-baju melayu yg kemas tersimpan dalam almari (al kisah tak bawak baju melayu masa nak balik kampung) . ah belasah je lah....lari tema? janji cantik dipandang sudah! takkan nak pakai jeans ngan t-shirt je kan (mcm aku plan awal2 pasal aku nak snap gambar puas-puas pasal baru belajar guna DSLR kan) hehehehe....

ni gambar-gambar masa nikah... lokasi, masjid kg nelayan telok gong, masa, lepas maghrib...

 Sebelum akad nikah, maka di"tazkirah" lah abg aku ni panjang lebar.... pot-pet,pot-pet....ahai...camnilah nasib bila sampai turn aku hehehhe (ye lah, sape takmo kawen wooo)







Si pengantin pompuan, senyum meleret je.... dalam hati sape tau kan...dok dag-dig-dug... ekekke antara debar dan tak sabar kut.... apa yang pasti, seminit rasa macam sejam. sabo je lah ye "bakal akak ipar" (alamak, akak ipar aku muda 12 tahun la...heheh) saba ye akak....sabar ye...hik hik 







        Serius je bakal pengantin ni.... tatkala berjabat dengan tok imam... konfiden mesti ada, ayat diatur lafaz ditutur, sekali lafaz, maka sahlah halal hubungan dua insan, amin.....

Korang jangan tanye aku plak bila nak berjabat...





Gembira-sayu-terharu, sampai tak terucap dengan kata-kata, yang pastinya, dialah suri hidup abang aku dan menjadi "ahli" paling muda dalam keluarga aku....



Puhh...khusyuk sungguh budak ni kan....mesti dah bercita-cita besar nak berjabat dengan tok kadi, sabar bro.... tunggu besar sikit lagi....pastu boleh la follow macam brader tu..... tak bleh blah tul gamba ni...camne la aku leh ter"snap" gambar budak nie ye...





Dengan terikatnya gelang di tangan, maka lengkaplah acara penyatuan dua insan.... hilang gundah, hilang gulana, harapan menjadi nyata, termetrai sudah hubungan cinta, lengkaplah rumah beserta tangga, tersergamlah masjid yang dibina, moga kekal bahagia







Perkkh....entri ni pun lepas 5 hari baru aku buat, bukan apa...lepas majlis tu aje badan cam nak demam, letih semacam, lepas majlis nikah ni, ada sambungan lagi, majlis malam berinai.... jadinya, kene tunggu lagi entri seterusnya untuk malam berinai tu... iskkk letih nak menyusun....hahhahaha

tunggu sambungan kisah: pengapit bidan terjun episod 2, malam berinai....

1 ulasan:

Gen Fujita berkata...

ambik berkat, ambik berkat. he he he...