Iklan Berbayar

Rabu, 15 Disember 2010

duit oh duit, kenapa orang gila duit

Ramai yang bermimpi, ramai yang mengimpikan, alangkah seronoknya kalau banyak duit. apa yang dihajat mesti dapat....

yang mengharap dan berharap duit turun dari langit pun ada... takyah nak susah-susah lagi.....kerja atau apa-apa.....

yang masih kecik pun dah tau pasal duit, sampaikan masa hari raya pun duitlah yamg berlegar dalam pemikiran diorang.....

bermacam cara orang cuba memburu raja kertas ni.... dari yang konvensional sampailah ke kaedah hi-tech, semuanya kerana kertas yang bernama "DUIT"


kerana duit jugalah, sifat malu dan takutkan tuhan diletak tepi, baik cara sah atau tidak, dah tak dipedulikan, pemerasan dan rasuah pun boleh masuk senarai asalkan hasilnya adalah "DUIT"


biarpun akhirnya sepasang gelang besi dan sebuah "banglo" berjeriji beserta pakej makan percuma selama beberapa tahun menjadi "HADIAH" teristimewa.....

semua itu tidak menghalang mereka untuk mencapai cita-cita....

tamak dan haloba yang menggelapkan mata..... hingga hilang sifat kemanusiaan segala...........

Andai kata raja kertas ni tiada, boleh "SERABUT" dibuatnya.....

 kerana dia ramai yang tergila-gila, dan kerana dia jugalah ramai yang menjadi gila......hahahha


p/s- gila tu gila jugak, jom buat gila kita kasi duit tu beranak, kita ternak cukup-cukup.... amacam.... ada berani.....????

3 ulasan:

the girang gumbira berkata...

duit..duit..hehe..newbies disini.. :)

the girang gumbira berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
nitestalker berkata...

sila2...jgn malu2...tuan punya ni nama je dah lama register tp masih hijau lg...