Iklan Berbayar

Sabtu, 7 Julai 2012

sesekali terjengah: hasil pelaburan aku dalam unit trust

tersentak......
sebelum ni aku dah dump lebig kurang RM1000 duit KWSP aku dalam unit trust.... tu pun kebetulan aku dah lulus exam CUTE dan dah menjadi seorang agen berdaftar.... sebelum2 ni aku memang ignorance... tak peduli ape pun pasal pelaburan ni. bukan takda yang aproach menda-menda ni semua.... biasalah...kalau dah ignorance tu.... letak selonggok duit pun masih tak peduli....

mungkin akibat dari promosi "duit segera" yang selalu diwar-warkan di ruang cyber kut.... hati aku tak terbukak...

10 tahun aku hidup dalam ignorance....hasilnya... HA-ALIF-MIM-PA-YA-HA.... HAMPEH...

2-3 hari ni, tatkala aku mengemas, terpandanglah statement investmen aku....ASB ngan PUBLIC MUTUAL, yang asb dah tentulah agak masyuk, biarpun dalam bentuk pinjaman bank, setiap tahun aku boleh dapat sekitar RM3000, ermhhh jadilah.... atleast dah macam "bonus" tetap awal tahun....kan? nak harapkan bonus kompeni untuk kerja no.1, aku berapalah sangat. sekurang-kurangnya tatkala org lain menepuk dahi akibat "lubang poket yang besar" di awal tahun, aku boleh buat "perancangan melubangkan poket" untuk tahun tu....

paling tidak.... tambah pelaburan untuk masa hadapan....

aku labur dalam fund ni, klik utk besarkan


yang PUBLIC MUTUAL plak, iskk aku baru dump RM1000, tolak caj ape semua, adalah dalam RM800++, tapi dalam masa hampir 2 tahun, kira unit yang ada dengan unit price terkini....hmmmm capital gain dekat 50 peratus!.... ini dah bagus....

tu yang aku buat entry ni.... sekadar nak berkongsi ilmu....

mungkin entri ni agak annoying... takpe, aku faham... aku pernah rasa apa yang korang rasa... tp sekarang barulah terasa.... terasa seronoknya menuai hasil dan terasa sesal pasal tak melabur 10 tahun lepas!

syoknya melabur bila ada hasilnya....

psst...kalau nak belajar/nak tahu.... jom sesi teh tarik.....

Tiada ulasan: