Iklan Berbayar

Selasa, 1 Februari 2011

hadiah kecil atau hadiah besar mana yang lebih bernilai

hadiah...ramai yang suka hadiah.... aci kerat jari lah kalau ada yang tak suka hadiah.... sampaikan ada yang tahap paksa. tujuannya semata-mata nakkan hadiah....

tetiba aku terfikir, korang suka hadiah macammana? yang besar punya atau yang kecik-kecik aje.... yang pasti ramai akan menjawab.... yang bernilai besar.... dah lari dari soalan ya....nilai tak masuk lagi....tp akan dibincang kemudian atau tak dibincang langsung! ...ekekkek padan muka.....

ramai yang akan cakap... "HADIAH YANG BESSSAARRR PUNYA!" lagi besar lagi bagus.... sampaikan kadang tu bungkusan hadiah yang besar akan jadi tumpuan untuk dibuka dahulu.... ye lah kan.... excited tak ingat.... tergoda dengan sesuatu yang "BESAR"..... yang "kecil", nanti-nantilah....

betul kan?....korang pun mesti nak bukak hadiah yang besar dulu kan....hehehhe jgn tipu arrr.....
dan seringkali jika hadiah tu bersaiz kecil, 1st impression kita akan kata... "eleh....keciknya hadiah", tetapi....nilainya mungkin lebih besar dari hadiah bersaiz "mega"

sesungguhnya mata memang selalu menipu....kan...kan....

dan seharusnya tak kira apa saiz dan nilai hadiah tu...hadiah yang tak ternilai adalah "keikhlasan" si pemberi hadiah... walaupun hadiah yang diberikan hanyalah sekeping kad ucapan, tetapi nilai yang tak ternilai inilah yang selalu dilupakan.....

p/s: hadiah tu hadiah jugak....tapi jangan anggap rasuah tu sebagai hadiah plak....tak kiralah seikhlas mana si pemberi rasuah tu.....

2 ulasan:

zaty luvlianncezzz berkata...

nk adiahhh,,kalo adiah tue besar ke kecik ke..still bernilai ..huhu

nitestalker berkata...

hehe....takde adiahhh.....