Iklan Berbayar

Jumaat, 13 April 2012

meriahnya majlis makan malam reunion kuatagh 2012

 baru-baru ni, penulis berkesempatan menyertai satu majlis makan malam reunion kuatagh (MRSM kuatan) bertempat di Sime Darby Convention Center. itu pun cik puan ajak, buat teman katanya. Cukup meriah, itu yang dapat saya ungkapkan secara umum. satu majlis yang boleh diibaratkan seperti annual dinner sebuah syarikat mutinasional.

majlis makan malam yang diadakan setiap 4 tahun ini mengumpulkan bekas-bekas pelajar mrsm kuantan dari batch pertama hinggalah batch terakhir 2011. dengan kehadiran seramai hampir 1000 orang, dewan besar SDCC dipenuhi dengan pelbagai ragam dan peringkat umur. ada yang datang sendiri, datang dengan suami, tak kurang juga datang sekeluarga. begitu jelas kegembiraan diwajah masing-masing terutama bagi mereka-mereka yang jarang-jarang bersua muka. ada diantara mereka sudah berbelas malah berpuluh tahun tidak berjumpa. sudah tentu berbagai cerita dikongsi dan menjadikan suasana begitu meriah.

 pelbagai program dirancang, tatkala kami menjamu selera, majlis terus berjalan dengan acara cabutan bertuah dan ucapan dari pengerusi mara. terpacul pujian dari beliau mengenai majlis yang gilang gemilang ni. secara peribadi, inilah kali pertama saya menyertai satu majlis makan malam reunion yang begitu gah.

persembahan oleh bekas-bekas pelajar kuatagh pun tidak kurang hebatnya. tak sangka, walaupun usia dah menginjak 40an dengan berlatarbelakangkan dunia koporat, mereka masih mampu memberikan satu persembahan bertenaga. aku perasan ada beberapa orang koporat yang sering muncul di kaca tv terutama  CEO celcom. tak sangka bakat bermain drum yang ada dalam dirinya cukup hebat!

di tengah perjalanan program, saya mengambil kesempatan untuk keluar sekejap untuk "melepas hajat"... heheh... ramai yang berada di luar dewan berbual dan bertukar-tukar cerita. saya juga berkesempatan ke smoking terrace untuk membuat aktiviti "membahayakan kesihatan". ternyata, satu aura positif begitu kuat dapat aku rasakan.

apabila kembali ke dalam dewan, suasana masih lagi meriah. selain dari persembahan bekas-bekas pelajar, bacan puisi juga diadakan. walaupun dulu aku meminati puisi dan sajak, malam tu aku lebih berminat dengan memerhati gelagat mereka-mereka yang hadir. terpandang di meja organizer, terpancar kepuasan di wajah mereka (walaupun suasana agak suram). mereka begitu gembira sekali. sesekali terpandang mereka menari-nari mengikut rentak lagu yang dipersembahkan di atas pentas. tak kurang juga mereka yang satu meja dan juga meja sejauh mata memandang. walaupun mereka sudah berusia pertengahan 3 series, ada yang dah 4 series dan 5 series dapat dilihat karakter mereka kembali muda, seakan baru lepas sekolah!

dan, yang paling menarik perhatian aku, persembahan papa rock ramli sarip. 1st time dapat menonton persembahan papa rock secara live! masa ni dah tak peduli, bukan ana punya sekolah punya reunion, tapi ramli sarip punya pasal, ana gi sebelah meja vip ana kasi rekod itu ramli sarip punya show lah..... apa yang saya boleh katakan, ramai peminat ramli sarip dikalangan kuatagh ni rupanya. walaupun persembahan agak lewat (sekitar jam 11 malam) aura papa rock berjaya menarik balik mereka yang berada di luar dewan untuk masuk kembali. fuh.... terasa kepuasan menyelubungi diri. tak rugi bayar RM150 

alhamdulillah, dapat juga merasa kemeriahan majlis makan malam yang dah lama saya rindui sejak bertukar karier. kali terakhir, makan malam dwitahunan secret recipe, dan kali ini makan malam kuatagh. saya cukup kagumi semangat keakraban yang ditunjukkan. belum pernah saya temui satu majlis reunion semeriah dan se gah ni. mungkin ianya satu kejutan untuk diri saya. apapun, tahniah untuk mereka dan kekalkan keindahan keakraban yang terjalin diantara anda semua.

yang paling penting, untuk beberapa jam, anda kelihatan seakan "baru lepas sekolah" dan anda telah berjaya membuatkan seseorang dari sekolah lain begitu mencemburui majlis reunion anda semua...TAHNIAH!


nota kaki: maaf bahasa tunggang-langgang... dah lama tak tulis karangan standard bahasa melayu.... ahahhaha

Tiada ulasan: