Iklan Berbayar

Rabu, 20 Januari 2016

catatan 20 tahun pengalaman seorang pelajar senja episod 3

salam..... sambungan dari episod 2, hari ini aku berada di gopeng, amali subjek rekreasi air, whitewater rafting atau bahasa melayunya... berakit arus deras... nanti aku ceritakan kisah berakit ni....

selepas beberapa tahun "melayan" menjadi seorang "pengurus kedai", aku mulai bosan dan mula mencari-cari peluang lain... pelbagai temuduga aku hadiri namun... tiada yang tersangkut hinggakan terpandang satu iklan,

MEDIA MONITORING...

amende tu...terai google... NADA! NIL! EMPTY!... rasa ingin tahu membuak2... apa lagi, terus apply... beberapa hari lepas tu aku dapat satu email dan panggilan telefon. PANGGILAN untuk temuduga....

sewaktu temuduga barulah aku tahu ape bendanya media monitoring ni... terangguk2 aku dengar penerangan interviewer tu... owhhh camtu... kali ni aku takmau nak cerita lanjut ape bendanya media monitoring ni... yang nyatanya ianya adalah "to monitor mass media for news, article, tv and programs as well as advertising for client and will be client"

bermula dari print media (aku sering tertido waktu bekerja haha..) hinggalah dipindahkan ke electronic media (naik muntah dok tgk dan edit rakaman berita, tp pada masa sama dok seronok edit rancangan menarik dan simpan) bertahun juga, dari kerja graveyard shift sampailah ke normal shift, aku dah alami... dan ketika bekerja di sinilah kata2 boss aku betul2 menyentap perasaan, hati, jantung dan membakar semangat aku untuk sambung belajar... dan kata2 itu juga yang memadam semangat aku yang ada dari terus bekerja... sampai hari ini aku terngiang-ngiang kata-kata tu...

"you cuma ada SPM, diorang ada DIPLOMA atau DEGREE" so u tak sama level pemikiran dengan diorang...

zsapp!!!! tersentap jantung aku.. taulah aku tak dapat capai tahap tugasan yang diberi tapi... perlu ke? kat sini baru terbuka hati aku betapa KERTAS yang bernama diploma atau degree tu penting! cuma satu je lah, i am an experience person. i know the level of CURRENT FRESH GRADUATE punya attitude... keje nak mudah, taknak buat lebih dari jobscope dan taknak selalu buat keje extra... suruh pun taknak buat... tu yang tensen tu

***urut dada, sakit hati masih berbekas.. walaupun aku terima dengan hati terbuka, tetapi aku cukup marah, geram dan berbuku perasaan tu.....

YES, thats why i am continue my study!

bersambung lagi.... jumpa di episod 4!

Tiada ulasan: