Iklan Berbayar

Sabtu, 16 Ogos 2014

Hasil membangau hari ni, udang coet je yang naik

Adoyai... rasa segan... malu pun ada, tapi demi kelangsungan blog edisi pendek ni.. aku post jugak. Tak kira la... kutukan ke, ape ke...  aku tetap nak mempoyokan diri...

Hasil pancingan untuk hari ini, seekor udang yang teramat comel aka coet... aduh... mentang-mentang la aku ni newbie... lesen udang aku pun tahap newbie je...

Entahlah... ujian barang kali. Abg jaggut bersepit biru masih lena diulit hujan yg turun agaknya. Tu yang dihantarnya  si kecik comel untuk mengganggu gugat kesabaran si pencari lesen udang...

Alhamdulillah... si abg misai sengat sepasang tak menjamah langsung walau dijamu umpan spagheti/laksa johor/mee rebus(cacing da...)

dan umpan tetap habis... disyaki gerombolan udang kecik yang mengerjakannya...

sabo je la... hari ni bukan hari aku... jika esok masih ada... akan ku cuba mencari lagi lesen udang galah yang aku idam idamkan...

lama dah teringin nak mkn udang yang baru naik dari dalam sungai... perghh... terasa kemanisan daging udang segar.

p/s: sekurang-kurangnya aku tak kumpau.. kecik pun keciklah... bila tgk udang kecik ni tak mcm udang galah... dan perutnya ada telur... catch,foto dan lepas... demi kelangsungan stok ikan ma...

korang camne, jom mancing jom... hahaha

Tiada ulasan: