Iklan Berbayar

Ahad, 14 Oktober 2012

the power of RM200, berapa banyak hasilnya

alkisah diceritakan oleh  seorang sahabat.... seorang indonesian cleaner hokey..... tak gerram ke korang....

"Tiba2 saya teringat kat satu Indonesian cleaner yg saya jumpa kat bank sebelum puasa aritu. Dia nak keluarkan duit. Saya cakap duit tak boleh keluarkan di sini. Kene pegi ke branch Public Mutual.

Borak2... rupanya, dia telah mula simpan duit, minima RM1,000 dan bulan2 RM200 tiga tahun lepas. Duit yg telah disimpan adalah sebanyak RM8,200... uols nak tau berapa nilai duit dia masa dia nak keluarkan tu? *her plan was to go back kampung utk bercuti raya!

cer teka!

Masa kat branch... she check check... her current value that time was almost RM11,000!!! A cleaner kat Leisure Mall. OK! kau ado?"


haha...dengar cerita mmg sedap kan... tu potensi simpanan korang untuk selama 3 tahun dengan initial RM1000.... dan bulan2 RM200.... 

masih ragu2? meh email kat misbah.thahir@gmail.com, biar aku kasi terang macam org menyuluh ditengah hari....

2 ulasan:

Zack Hazze berkata...

perghhh!!! RM11,000 tuu...berbaloi2...jeles dgr...

ape pn bro...igt lg x nama Zack Hazze ni??? anda pnah jd pengomen pertama kt blog sy...

tu tringat dtg mlawat blog ni... ^_^

Misbah Thahir berkata...

terima kasih datang zack... yup betul tu zack, satu cara penyimpanan bijak... kalau diikutkan baru berapa dia simpan. balik indon terus buat rumah banglo tu.... heheh

ingat ingat lupaa... tp takpe... sekurang2nya ingatan tu boleh di freshkan balik kan....