Iklan Berbayar

Isnin, 5 September 2011

duit syiling, kadang kala lebih mahal dari nilai mukanya

rasa ramai yang tau...tapi masih ramai yang tak tau atau buat-buat tak tau...

percaya atau tidak.... ada sesetengan duit syiling yang nilainya beberapa puluh sen sebenarmya berharga beberapa ringgit hinggalah berharga RM1000...!

jadi jika anda masih menyimpan tabung ayam atau tabung buluh, cuba jenguk-jenguk dalam tabung tu... mana tau korang strike dengan "harta karun" yang dilupakan...

kat bawah ni... share sedikit "panduan harga" duit-duit syiling kat malaysia...

What coins that you should be looking for?

1 sen coin
1968-10,500,000 pcs Minted-UNC value=RM30.
1970-2,535,000 pcs Minted-UNC value=RM120.

5 sen coin
1971-16,657,712 pcs Minted-UNC price=RM8.
1977-10,609,162 pcs minted-UNC price=RM8.
1982 with extra "dot" on parliment house-UNC price=RM250.

10 sen coin
1971-32,326 pcs minted-UNC price=RM280.

20 sen coin
1969-15,000,000 pcs minted-UNC price=RM120.
1970-1,054,000 pcs minted-UNC price=RM50.
1971-9,958,000 pcs minted-UNC price=RM15.
1978-6,847,000 pcs minted-UNC price=RM40.

50 sen coin
1969-2,000,000 pcs minted-UNC price=RM150.
1979 extra dot-UNC price=RM100.
Don't forget to check for security thread for 1967, 1968 and 1969. 50 sen coin without the security thread, the price around RM1,000 for UNC.



*UNC = Uncirculated (keadaan macam duit baru, tapi bukan duit yang "dibersihkan")

Read more: http://lunaticg.blogspot.com/2011/09/nilai-duit-lama.html

pinjam dari blog sorang kawan...dia ni pengumpul duit lama dan kadang kala... duit-duit pelik....

apa lagi, carik balik duit-duit lama... asal jgn pecah tabung anak/anak sedara dah la... kena perambat lak nanti... hahahah

6 ulasan:

Aziatun Ayub berkata...

saya ada banyak sgt duit syiling mcm kat atas tu..kalau berminat ley contact2.

Tanpa Nama berkata...

pm duit u ad kt mail sy
reelie_madrid@yahoo.co.uk

Tanpa Nama berkata...

pm duit kat wechat sy KroyNuar

Tanpa Nama berkata...

Sy ade duit syiling 1sen 1976,5sen 1971 dan 1982,50sen yg tebelah dan yg x tebelah 1967 1969,5rm dan 1rm lama...wassup sy 0126352127

Tanpa Nama berkata...

saya ade lima puluh sen tahun 1971

Khairi Aiman berkata...

saya ade 20 sen tahun 1969