Iklan Berbayar

Selasa, 14 Mei 2013

kenapa aku pilih saham amanah

kenapa aku pilih pelaburan saham amanah?

ini adalah fund yang aku masuk dalam public mutual, real testimoni dari seorang perunding dan pelabur... i experienced it 1st hand

ini jawapannya, 

dulu aku pernah cover pasal ni... masa tu baru 2 tahun aku melabur..... capital gain? hampir 50 peratus... boleh baca pasal entri aku kat blog...

klik untuk besarkan
 klik link ni -->http://nitestalkerz.blogspot.com/2012/07/sesekali-terjengah-hasil-pelaburan-aku.html

masa dekat2 election, akibat dari aktiviti ekonomi perlahan, harga mula menurun... ramai pelabur tertanya-tanya, apa akan jadi dengan pelaburan mereka? terus terang aku katakan, walau ape pun terjadi, walau apepun yg berlaku sesama pilihanraya, pengurusan risiko akan dilakukan untuk "mengurangkan" kerugian dan strategi akan disusun kembali untuk dapatkan balik "kerugian" yang dialami....


----------------------------------------------------------------------
sejak dari semalam aku mula perhatikan balik, ketika ini aku tersenyum.... kalaulah masa pre-election tempoh hari harga merudum, ramai yg hold back, ramai yg takut nak menambah, pagi ni ramai yang tepuk dahi "menyesal" tak tambah pelaburan.... harga melonjak dengan tak tunggu lagi.. aku sendiri yang dah mula muram (almaklumla, cuma ada 1 fund buat masa ni dan tak grab awal2 masa aku dapat 50% gain tu) hari ni aku tersenyum, my investment back on track again dan yang pasti, belum cukup 3 tahun lagi. ada beberapa bulan.... dalam hati terdetik, nasib baik bukan cash tapi kwsp....kalau cash, dh tentu boleh keluarkan sikit untuk aku merasa.... hihihih

anyway, takkan korang nak tgk je... come on... peluang untuk "buat duit" atau menambah simpanan terbentang luas.. semua orang berpeluang.... dengan satu tindakan ringkas, temujanji dan satu sesi teh tarik (ofkos percuma) anda berpeluang untuk mengubah nasib diri dan mungkin nasib generasi selepas anda... anda mampu mengubahnya....

panduan:

gambar kat blog last price (sudut atas belah kiri) 0.3117 - gain 50%
gambar kat fb last price (sudut atas belah kiri)) 0.3209 - gain?

back on track dah....

nampak tak? belum ada switching lagi tu....

Tiada ulasan: