Iklan Berbayar

Jumaat, 17 Mei 2013

sesuatu yang menarik difikirkan

entri kopi-pes pagi hari... sesuatu yang menarik utk difikirkan.....

"Survey pada mereka yg berusia 45 tahun ke atas dan telah bekerja melebihi 15 tahun. Finding memang menyedihkan. Lack of financial planning. Thus, pada usia demikian, mereka masih struggle sedangkan tools dah ada utk mereka ini mengecapi financial freedom pada usia sebegini. Sebahagian drpd mereka pula bukan calang2 orang. Graduan Bachelor of Economics pun ada. Ramai drpd mereka adalah pemegang ijazah & diploma. Pekerja swasta & kerajaan.

Saya hairan sebab saya tak ada ijazah cuma diploma bekerja dgn swasta. Saya bekerja sorang. Isteri tak kerja & anak 4 orang. Gaji saya pun tak besar hanya setakat RM3500 saja per month & tak ada buat apa2 part time. Pagi pergi kerja, petang balik malam hantar anak tusyen. Itulah rutin saya tapi alhamdulilah, tahun ini umur saya mencecah 45 dan pada umur ini saya berjaya mencecah RM1 juta dlm saving saya.
Jika saya boleh capai RM1 juta walau hanya dgn kerja makan gaji saja, why kebanyakkan drpd kita tidak?"

anda bagaimana?

hmmmm...nak keadaan ini berubah? satu sesi teh tarik mungkin mengubah persepsi dan kehidupan anda...

Tiada ulasan: