Iklan Berbayar

Ahad, 8 September 2013

aku dan kau,dua dunia berbeza

kau memandu kereta, aku menaiki kenderaan awam untuk ke mana mana...

di jalan raya, kita nampak sama...  jalan yang sama, kesesakan yang sama... tetapi sebenarnya kita di dua dunia berbeza...

tatkala sangkut dalam kesesakan... kau hadapi dengan keselesaan...tapi aku hadapinya dgn kesesakan yg menyesakkan...

tatkala kau menghadapi kesegaran penyegar udara penuh haruman... aku sedang menahan pancaindera dari bermacam2 bauan dari badan.

tatkala kau menghadapinya dengan lagu2 kegemaran... aku hadapinya dengan hingar bingar percakapan diselangi lagu2 yang tak pernah aku faham butir perkataan..

tapi kenapa... hari hari mu penuh rungutan? hari hari mu penuh sungutan?kesesakan sering dijadikan alasan....

ketahuilah... tatkala aku memberi salam dihadapan pintu rumahku... aku mampu melukis segaris senyuman tetapi kau... tiba di rumah dengan keserabutan...

Tiada ulasan: