Iklan Berbayar

Rabu, 16 Mac 2011

manis mulut di secret recipe

secret recipe, lama dah aku tak jengah cafe ni....rasa rindu pun ada jugak.... lebih 2 tahun aku dah tinggalkan dunia "service and FnB"... tu pun setelah 5 tahun aku mengabdikan diri syarikat yang cukup popular dengan barisan kek fresh cream dan kek keju dia....

entry kali ni bukan untuk mempromosi, dan juga bukan untuk memuji, tapi sekadar memberi pendapat peribadi.... yang mana, secret recipe ni memanglah preference aku bila aku betul-betul craving nak makan kek.... sebabnya.... aku rasa puas dengan rasa dan nikmatnya...sama ada sebagai pencuci mulut atau sebagai hidangan minum petang....

suasana secret recipe city square JB
mungkin ini antara entry terakhir kisah aku jalan-jalan sekitar JB, ye lah....mesti muak kan korang asyik baca entry pasal....makan...makan....makan.... hahahah maaf kalau korang punya diet hancur disebabkan entry-entry aku ni.....

berbalik kat entry, kali ni aku masuk kat secret recipe city square, untuk pengetahuan semua, outlet ni adalah outlet francais.... dan kenapa sampai JB aku mesti singgah kat outlet ni?.... hehehh ada satu rahsia.... psstt...pstttt....rahsia tau... aku pernah jumpa kek yang takde kat KL tapi aku jumpa kat JB....mungkin untuk pasaran singapura tapi dilepaskan di JB....hehheh tu lah rahsia dia.... dan kenapa aku mesti singgah kat city square ni.... hehehhehe
Pecan Butterscotch, mouthwatering....
hmmm yum....yum....yum....inilah desert lepas aku makan kat restoren banafe jalan abdullah tahir tu... pastu jumpa benda lawak... kat jejantas tu.... dan sebelum aku gi kedai bundle kat depan city square beli baju..... aku makan kek dulu....jangan ditanya jumlah kalori yang aku makan sepanjang hari tu ye.... cukup untuk bekalan 3 hari! ermhhh nikmatnya pekena kek yang laaaama sangat aku tak makan....dah banyak sangat versi-versi kek terkini..... memang sedap dan kualiti terbaik.... puas aku...puas...

frozen strawberry cheesecake, yummy!...

baik yang fresh cream, baik yang cheese.... walaupun aku lebih menyukai cheese cake... tapi kalau kat secret recipe ni memang aku rambang mata...ye lah...sesekali datang kan...kalau dulu hari-hari asyik mengadap kek-kek ni...dan rasa pelik kenapa la orang gila sangat kat secret recipe ni..... sekarang baru aku tau... hihi

(padahal dari dulu aku pun tau dah kenapa)... 

p/s: tiba-tiba aku rindu kat customer-customer regular aku...macam-macam perangai.... apepun, semua tuh akan kekal dalam lipatan memori sebagai kenangan indah yang akan aku bawa sampai hujung nyawa... cheeewahhh.......

Tiada ulasan: